Chefakademin söker team­ledare för utbildnings­administration

Nu söker Chefakademin en teamledare med ansvar för att leda och utveckla processer och arbetssätt inom utbildningsavdelningen.

Nu söker Chefakademin en teamledare med ansvar för att leda och utveckla processer och arbetssätt inom utbildningsavdelningen.

Chefakademin är det självklara valet för chefer och ledare som vill framtidssäkra sitt och organisationens ledarskap. Vårt unika erbjudande bygger en lång beprövad erfarenhet av utbildning och ledarskapsutveckling kombinerat med ett utbud av moderna redaktionella produkter. Allt för att utveckla morgondagens chefer och ledare.

Inom affärsområdet utbildning söker vi nu en teamledare med uppdraget att leda ett team med sex kvalificerade utbildningsadministratörer. Vi står mitt i utvecklingen av att skapa ett gemensamt administrativt arbetssätt byggt på digitaliseringens möjligheter. Vi vill erbjuda en ännu bättre kundupplevelse och samtidigt jobba smartare.

Du kommer att ingå i en avdelning där det gemensamma uppdraget är att utveckla och genomföra Chefakademins samtliga utbildningar. Teamet du ska leda ansvarar för att all administration runt våra projekt fungerar på bästa sätt både före, under och efter våra utbildningsinsatser.

  • Du kommer att ansvara för daglig arbetsledning av team bestående av sex personer som har olika ansvarsområden men där den gemensamma uppgiften är den viktigaste.
  • Du kommer att driva arbetet med att ta fram rutiner och processer både för digitala och fysiska utbildningar med målet att öka effektiviteten och samtidigt få en hög kund- och lärupplevelse för våra deltagare.
  • Tillsammans med teamet kommer du att utveckla rutiner för att systematiskt uppmärksamma och hantera avvikelser för gemensamt lärande och hög kvalitet.
  • Utöver att leda teamet förväntas du själv att jobba operativt med administration och service. Det kan handla om att bygga lärresor i lärplattform, hantera avtal med våra kursgårdar eller att hålla kontakter med deltagare och genomförande konsult om praktiska frågor.
  • Du rapporterar till Helene Öhman, chef för affärsområde utbildning.

Vi vill att du:

  • Har erfarenhet av att arbeta med administration, ekonomi och service, gärna från olika typer av verksamheter.
  • Är en dokumenterad bra ledare med ledarskapserfarenhet, gärna chefserfarenhet.
  • Har arbetat med att digitalisera och automatisera processer och flöden för ökad effektivisering.
  • Har arbetat med att utforma/utveckla operativa värdeprocesser för att skapa kundvärde och effektivisering genom digitalisering.
  • Har erfarenhet av att representera affärsperspektivet i digitala utvecklingsarbeten.
  • Har stor kompetens inom olika digitala verktyg.
  • Kan uttrycka dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift.
  • Är proaktiv och har erfarenhet av att jobba med ständiga förbättringar och är den som ser nya lösningar för att jobba smartare.
  • Är tydlig och en bra beställare mot leverantörer och interna intressenter.
  • Du gillar och motiveras av att få vara kuggen i hjulet för att vara med och bygga branschens bästa erbjudande för ledare.

Som person är du serviceinriktad, noggrann, prestigelös och har förmågan att arbeta proaktivt. Du är trivs i att arbeta i team samtidigt som du själv leder dina dagliga aktiviteter framåt och har en positiv inställning. Vidare är du lösningsorienterad, kommunikativ och har förmågan att hantera olika typer av människor. Du är nyfiken och trivs med att få utforska och utveckla arbetssätt tillsammans med andra.  Som ledare är du bra på att involvera dina teammedlemmar i dialog och skapa delaktighet som leder till engagemang och motivation i arbetet.

Tjänsten är tills vidare och på heltid placerad på vårt nyrenoverade kontor på Fridhemsplan. Vi tillämpar provanställning. Skicka din ansökan så snart som möjligt och senast den 7:e januari till partners@kuhne.se.