Tillbaka till kurser Chef inom kundservice

Chef inom kundservice

3 halvdagar
Chef i ledningsgrupp, Erfaren ledare, Ny som chef
Distanskurs
6 995 kr *
* Pris exkl. moms.


  • Påverka medarbetarnas engagemang och motivation med mål och situationsanpassat ledarskap.
  • Få ökad självinsikt genom individuell profilanalys, och bli bättre på att kommunicera.
  • Planera din tid och prioritera rätt saker, samtidigt som du coachar och inspirerar medarbetarna!

Kontakta info@chefakademin.se om du har frågor eller vill göra en gruppbeställning.

Att leda i en kundserviceorganisation skiljer sig från att leda andra grupper. Miljön kännetecknas ofta av att medarbetarna är schemalagda större delen av sin tid och det är också vanligt med stora team. Det här ställer andra krav på chefen än traditionellt ledarskap.

Kursen ger dig grundläggande chefs- och ledarskapsteorier, men den anpassas till vardagen som chef i kundservice eller servicedesk. Vi gör kopplingar till din egen vardag där du får med dig praktiska verktyg. Utbildningen riktar sig till dig som är ledare i alla typer av kundservice, callcenter eller servicedesk.

Kursen är uppdelad på tre webbinarietillfällen, med mellanliggande uppgifter att utföra på egen hand. I priset ingår IPU Profilanalys med återkoppling.

Kurstillfällena äger rum 3/9, 16/9 och 29/9 13.00-16.00. Du bör kunna delta vid samtliga tillfällen.

Du får allt det här:

  • Verktyg och metoder för hur du skapar engagemang hos dina medarbetare
  • Förståelse för hur du utvecklar varje individ utifrån dennes nivå
  • Kunskap i hur du anpassar din kommunikation för att nå fram till olika personlighetstyper
  • Konkreta tips på hur du planerar och prioriterar din tid.
  • Ökad självinsikt genom din egen profilanalys (DISC)

Målet med utbildningen är att du ska kunna:

  • Lära dig att hjälpa människor till bättre resultat
  • Öka motivationen hos dina medarbetare
  • Tillämpa flera olika ledarskapsverktyg
  • Ge effektiva återkopplingar som är anpassades till varje medarbetare

Under kursen får du göra en IPU Profilanalys (DISC) som ger dig bättre kunskap om dig själv och ger dig verktyg för bättre kommunikation med medarbetare. Du kommer att få en individuell återkoppling från kursledaren med möjlighet att diskutera din profilanalys.

Anna Tidner
Kursledare

Anita Tidner är som konsult speciellt inriktad på ledarskap i kundnära verksamheter. Anita har 20 års erfarenhet som chef och från ledningsgruppsarbete. Hon har både ingått i – och lett flera ledningsgrupper.

Hon har sedan tidigare en bakgrund som utbildare i försäljning, kommunikation och ledarskap. Efter flera år i operativt ledarskap inom telekom och finans har hon sadlat om och ägnar sig på heltid åt att utbilda och coacha ledare och grupper. Anita bjuder på sina egna färska erfarenheter och ger konkreta handfasta råd till deltagarna. Hon sätter stor vikt vid att deltagarna ska kunna tillämpa nyvunna insikter och kunskaper. Hon är certifierad handledare inom IPU Profilanalys (DISC) och IPU Drivkraftsanalys.

Kursen innehåller:

Webbinarie 1

1 av 3

Att skapa engagemang

2 av 3

Utveckla medarbetarna genom situationsanpassat ledarskap

3 av 3

Hur sätter ni mål och följer upp dessa?

Webbinarie 2

1 av 4

Förstå dig själv bättre

2 av 4

Förstå dina medarbetare bättre

3 av 4

Hur kan vi anpassa kommunikationen för att nå fram bättre

4 av 4

Hålla inspirerande gruppmöten

Webbinarie 3

1 av 4

Effektiva återkopplingar som utvecklar medarbetarna

2 av 4

Värderingsstyrt ledarskap

3 av 4

Planering och prioritering av din tid

4 av 4

Individuell handlingsplan

Det här får du:

Aktuell kunskap
Stöd och verktyg inom aktuella chefsämnen förmedlad av kunniga experter.

Titta i efterhand
Möjlighet att ta del av de inspelade webbinarierna i efterhand.

Chefs logotyp
Kursen presenteras av Chef.

Boka åt flera? Företagsanpassa?

Kontakta Patrick Costow, utbildningsansvarig på Chefakademin, så får du hjälp. Ring 0736-42 11 44 eller maila patrick.costow@chef.se.

Kommande starter

Kontakta info@chefakademin.se om du har frågor eller vill göra en gruppbeställning.